کانون آگهی و تبلیغات روناش
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷
ورود به پنل دزپیام      ثبت نام رایگان

نابسامانی در تبلیغات فضاهای مجازی

فقدان استاندارد ، الگو و چشم انداز مناسب برای طراحی و اجرای تبلیغات در فضای مجازی درکشورموجب تزلزل و اغتشاشات بصری این فضاها در ذهن مخاطب می شود.
پیمان سیف دواتی کارشناس رسانه دیجیتال در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به نا بسامانی های به وجود آمده در تبلیغات رسانه های دیجیتال در کشور،گفت: سایت های خبری ایرانی پس از پایه گذاری ،ابتدا بخش های ثابتی را جهت نمایش تبلیغات شرکت ها طراحی کرده وسپس اقدام به بازاریابی جهت اخذ تبلیغات می کنند که این موضوع با افزایش حجم تبلیغات باعث ایجاد ناهماهنگی در محتوا و آگهی می شود.
وی چالش اصلی دراین حوزه را حضور تبلیغات گسترده و ترجیح مقاصد تجاری صاحبان این رسانه به دکوراسیون آن دانست وگفت: با افزایش حجم تبلیغات ،طراحان وب سایت ها دست به تغییرات دکوراسیون این فضاها زده و در برخی از موارد بنر تبلیغاتی را در کنار و به صورت موازی با لوگوی سایت قرار داده و محیط وب سایت را از حالت استاندارد خارج می کنند.
این کارشناس افزود: استاندارد خاصی برای طراحی و اجرای تبلیغات در فضای مجازی کشورمان وجود نداشته و این موضوع موجب تزلزل این فضاها در ذهن مخاطبان می شود.
سیف دواتی با بیان این که بیشتر سایت های خارجی از یک ساختار ساده برای نمایش تبلیغات خود استفاده می کنند ، عنوان کرداین در حالی است که رسانه های دیجیتال موفق در جهان با وجود تقاضای فراوان شرکت ها جهت حضور در فضای تبلیغاتی ، طراحی وساختار خود را تغییر نداده و از استاندارد خاصی پیروی می کنند.
وی با تاکید بر این که طراحان وب سایت ها باید قبل از ایجاد فضاهای تبلیغاتی ،پیش بینی و چشم انداز خود را از حجم تبلیغات داشته باشند، تصریح کرد: پس از گسترش فعالیت ، با بالارفتن میزان آگهی و نصب بنرهای تبلیغاتی در نقاط مختلف وب سایت ها ،به سرعت طراحی و دکوارسیون این فضا ها تغییر و فضاهای تبلیغاتی جدید و غیراستاندارد موجود که در حال حاضر به معضل اغلب این رسانه ها در کشور تبدیل شده اند ،متولد می شود.
 
طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است