کانون آگهی و تبلیغات روناش
چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۰

آمادگی مجلس برای رفع خلأ‌های قانونی حوزه تبلیغات

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بر آمادگی مجلس شورای اسلامی برای بررسی لوایحی که از سوی دولت برای رفع خلأ‌های قانونی حوزه تبلیغات ارائه شود، تاکید کرد.
سید علی میرخلیلی در گفت‌وگو با فارس درباره رشد و گسترش نگران‌کننده تبلیغات خارج از چارچوب در سطح کشور اظهار داشت: زمانی که از ارزش‌های انقلاب و امام راحل(ره) فاصله می‌گیریم به طور طبیعی میدان برای ظهور و بروز بسیاری از مسائل ناخوشایند مانند آنچه در فضای تبلیغاتی کشور حاکم شده فراهم می‌شود.
 
 
وی ضمن تاکید بر ضرورت بازگشت به مبانی و ارزش‌های انقلاب اسلامی و امام راحل خاطرنشان کرد: در خصوص برخورد با موارد تبلیغاتی که بدون اخذ مجوز اقدام به تبلیغات می‌کنند، خلأ قانونی وجود ندارد و احیانا اگر مشکلاتی در این حوزه وجود داشته باشد مربوط به نحوه اجرای قانون است.
این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اما در موارد تبلیغات دارای مجوز، ممکن است افرادی پا را از گلیم قانونی خود فراتر بگذارند و در مقام اجرا با خلأ‌های قانونی برای برخورد با این موارد مواجه باشیم؛
وی افزود: اگر خلأ قانونی در حوزه تبلیغات وجود دارد، دستگاه‌های مجری و اجرایی باید این موارد را جهت اصلاح در قالب لایحه به مجلس ارائه کنند.
میرخلیلی متذکر شد: دستگاه‌هایی که نقش اجرایی مستقیم در حوزه تبلیغات دارند، زمانی که در برخورد با تخلفات تبلیغاتی متوجه وجود برخی خلأ‌های قانونی می‌شوند باید این موارد در قالب لایحه از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم کنند تا نسبت به رفع خلأهای قانونی اقدام شود.
وی ضمن تاکید بر آمادگی مجلس برای بررسی لوایحی که با هدف رفع خلأهای قانونی تقدیم مجلس می‌شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی باید به محض احصاء مواردی از خلأهای قانونی در حوزه‌های مختلف از جمله در حوزه تبلیغات، این موارد را در قالب لوایح ۲ فوریتی، یک فوریتی و یا عادی به مجلس ارائه کنند.
 
طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است