کانون آگهی و تبلیغات روناش
چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۰

تبعات افزایش اجاره تابلوهای تبلیغاتی درحوزه کسب و کار

افزایش ناگهانی اجاره تابلوهای تبلیغاتی پشت بام ها و تبعات آن در حوزه کسب و کار ،اعتراض فعالان این حوزه را به همراه داشت.
 
 
به گزارش خبرنگاران، یکی ازمجریان تبلیغات بر روی تابلوهای پشت بام ها ،با اشاره به این که یکی از تبعات افزایش ناگهانی اجاره این سازه های تبلیغاتی ایجاد اخلال در نظم اقتصادی کشور است، گفت: در شرایطی که افزایش تعداد تابلوهای تبلیغاتی در اتوبان ها و خیابان های شهر به صورت غیرعلمی و بدون در نظر گرفتن قوانین بین المللی ، باعث ایجاد اختشاشات بصری در شهرها شده و بیشتر سازه های تبلیغاتی شهر نوعی سد معبر برای شهروندان به وجود آورده اند ، حمایت از تابلوهای تبلیغاتی پشت بام ها برای ساماندهی این معضل ضروری به نظر می رسد اما این در حالی است که متاسفانه سازمان زیباسازی با افزایش اجاره بهای این تابلوها ، ادامه کار را برای فعالان این حوزه دشوار تر کرده است.
وی افزود: افزایش قیمت ناگهانی اجاره این تابلوها به نوعی باعث ایجاد انحصار برای سازمان زیباسازی درتمام سازه های تبلیغاتی می شود.
وی در ادامه با تاکید بر این که سلیقه های فردی در سازمان زیباسازی حاکم است تصریح کرد: چون سازمان زیباسازی هیچ قانونی را برای ارتقاء تبلیغات محیطی تدوین نکرده است بدون هیچ منطق و استدلالی اقدام به افزایش اجاره تابلوها کرده و نوعی اخلال در نظم اقتصادی به وجود آورده است.
وی با بیان اینکه پرداخت اجاره بها به مالکان ساختمانها و سازمان زیباسازی کار را دشوار تر می کند خاطر نشان کرد: با افزایش اجاره بهای تابلوها تبلیغاتی آژانس ها مجبور به تعدیل نیروها ی خود و یا انصراف از حضور در این حوزه هستند که هر دو موضوع بازخوردهای منفی در حوزه کسب و کار کشور را در پی دارد.
mbanews
 
طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است