کانون آگهی و تبلیغات روناش
یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۰

۱۲۳ تابلو تبلیغاتی تهران جمع آوری شد !!!

معاون درآمد و بازرگانی سازمان زیباسازی شهرداری تهران درباره علت مغایرت برخی از تبلیغات تجاری سطح شهر با قانون گفت: ارائه مجوز تبلیغات با ارشاد استان تهران است و سازمان زیباسازی اجازه تغییر محتوای آن را ندارد.
مهدی عرب زاده مقدم در گفت و گو با مهر با بیان این مطلب افزود: درباره تبلیغات تجاری، شرکتهای پیمانکار کاربرگ "طرح تابلوهای تبلیغات محیطی" را از ارشاد دریافت کرده و با پر کردن مشخصات تبلیغات خود، آن را تحویل معاونت مربوطه داده تا بررسی شود.
وی ادامه داد: مسئولان این شرکتها بعد از بررسی و تایید طرح در ارشاد و دریافت کد مجوز به سازمان زیباسازی مراجعه کرده و برگه خود را ارائه می دهند و بعد از آن نسبت به نصب تبلیغ خود اقدام می کنند.
معاون درآمد و بازرگانی سازمان زیباسازی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه این معاونت نباید در کلیات محتوا دخالت کند، گفت: البته ما در خصوص مناسبتهای مذهبی و تقارن آن با نصب تابلوهای خاص اعمال نظر می کنیم، به طور مثال اگر نصب تابلوی یک فیلم سینمایی کمدی با ایام محرم همزمان باشد، مانع از آن می شویم.
 
 
 
تبلیغات فرهنگی در الویت شهرداری
عرب زاده مقدم به اقدامات فرهنگی این سازمان در حوزه تبلیغات شهری اشاره کرد و گفت: حدود ۴۰ درصد از بیلیبوردهای شهری به مباحث فرهنگی، اخلاقی، حقوق شهروندی، احادیث و روایات و آموزشهای ترافیکی اختصاص پیدا کرده و علاوه بر این شرکتهای تبلیغاتی را مکلف کرده ایم که ۱۵ درصد از حجم اکرانهایشان را به مباحث فرهنگی- مناسبتی اختصاص دهند.
وی تبلیغات تجاری را مبنی بر دو اصل دانست و گفت: تبلیغات باید براساس ارزشها و شئون اسلامی باشد و همچنین نگارش رسم الخط فارسی نیز در آن رعایت شود که جلساتی را در این باره با فرهنگستان ادب فارسی داشته ایم.
عرب زاده مقدم تصریح کرد: تبلیغات صحیح موجب توسعه کسب و کار می شود و به همین دلیل باید در حوزه های مختلف آن را بهینه کرد.
معاون درآمد و بازرگانی سازمان زیباسازی شهرداری تهران با بیان اینکه بهینه سازی تبلیغات از نظر شکل و استحکام در دستور کار این معاونت قرار دارد، گفت: به همین منظور ۱۲۳ دستگاه بیلیبورد به مساحت دو هزار و ۴۰۰ متر مربع در ۹ ماه گذشته از سطح شهر جمع آوری شده است.
 
نصب تبلیغات به یک هزار تاکسی
وی از ایجاد سازه های جدید تبلیغات تجاری نیز خبر داد و گفت: به زودی به یک هزار تاکسی در تهران تبلیغات نصب می شود و اگر نتایج مطالعاتی آن مثبت بود، طرح را گسترش می دهیم.
عرب زاده مقدم ادامه داد: یکی دیگر از برنامه هایی که در معاونت درآمد و بازرگانی به آن پرداخته ایم، نصب تابلوهای تجاری در محله ها با هدف گسترش تبلیغات در اصناف محلی است که با این روش به توزیع عادلانه امکانات نیز توجه کرده ایم.
معاونت درآمد و بازرگانی زیباسازی شهرداری تهران به ایجاد تلویزیونهای دیجیتالی به جای بیلیبورد در تبلیغات شهری اشاره کرد و گفت: با توسعه این تلویزیونها از مزاحمتهای بصری و ترافیکی کاسته می شود.
 
ساماندهی تابلوهای اصناف
وی ساماندهی تابلوهای اصناف را یکی دیگر از برنامه های این سازمان عنوان کرد و گفت: در برخی از موارد، واحدهای تجاری را داریم که مجوز نصب یک تابلو را می گیرد ولی به تعداد بیشتری تابلو بر سردر مغازه و فروشگاه خود نصب می کند که چنین مسائلی زیبایی شهر را به مخاطره انداخته است.
عرب زاده مقدم گفت: بدنبال این هستیم که با نظارت بیشتر هارمونی تابلوهای اصناف را بهینه کنیم و به همین دلیل یک خیابان را به عنوان مدل انتخاب کرده ایم تا پیرایشها و اصلاحات لازم در آن صورت گیرد و به ترتیب در سطح شهر آن را اجرا کنیم .
 
طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است